بر اساس قوانین علم زبانشناسی، توانایی زبانآموزان در برقراری یک مکالمه ساده و روان از درجه اهمیت بسیار بالاتری نسبت به دو مهارت دیگر، یعنی خواندن و نوشتن برخوردار است. با درنظر گرفتن این اصل و درک مشکل ناتوانی دانشجویان در برقراری یک مکالمه سلیس وروان (Low English Proficiency)، بهرهگیری از رویکرد آموزش همراه با سرگرمی (Edutainment) برای رده سنی کودکان و نوجوانان و یادگیری موقعیتی (Situated Learning) برای رده سنی بزرگسالان با تاکید بر یادگیری مهارت مکالمه، به عنوان خط مشی اصلی موسسه زبان بهار دانش تحت نظر قرار گرفته است.
لازم به ذکر است، با نگاهی آسیب شناسانه به معضل عدم استفاده از تکنیکهای نوین تدریس و استفاده نامناسب سیستم آموزشی از روش منسوخ یادگیری گرامر، (Grammar–translation method: GTM) با تاکید بر تمرینات لغت و درک مطلب و عدم توجه به روشهای بهینه روز دنیا نظیر PPP،TPR و CLT را میتوان به عنوان عامل اساسی در ایجاد حس بیعلاقگی و دلزدگی نسبت به یادگیری در میان زبانآموزان درنظر گرفت. لذا با توجه به انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین موسسه زبان بهار دانش و موسسه آموزش عالی عطار، این مرکز قصد دارد تا با بهرهگیری از کادر اداری و آموزشی مجرب و متخصص و استفاده از آخرین متدهای تعاملی آموزش زبان دوم، گامی هر چند کوچک در زمینه ایجاد رویکردی نوین در مسیر آموزش زبان در شهر مشهد بردارد، موضوعی که از طریق ایجاد بستر آموزشی مناسب در رده سنی بزرگسالان و از طریق جذب اساتید با تجربه دانشگاهی دنبال خواهد شد.
برای این مطلب امکان ارسال نظر وجود ندارد
مدیریت آموزشگاه:
دکتر مصطفی ازقندی
استاد دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور مشهد
سوپروایزر:
دکتر الهام یزدان مهر
هیات علمی مؤسسه آموزش عالی عطار
کادر اداری: سپیده سلطانی
تمام حقوق کپی رایت برای ???? محفوظ است 2017-2025 (نسخه : 1.8.9.4)